Gala Antreprenoriatului Creativ, prima ediție

Participanti+Juriu

GALA Antreprenoriatului Creativ,  evenimentul emblematic al GEN Moldova, împlinește astăzi un an. Acum un an, pentru prima dată prezentatorii: Matt Rutter și Mihaela Albu au anunțat despre lansarea evenimentului dedicat antreprenoriatului creativ din Republica Moldova. Prima ediție a adus din start un concept nou. A fost un eveniment care a unit arta, creativitatea și antreprenoriatul.

Deja devine o tradiție faptul că Rețeaua Globală a Antreprenoriatului din Moldova (GEN Moldova) își desemnează campionii în cadrul primului show de business din Republica Moldova: Gala Antreprenoriatului Creativ.

This slideshow requires JavaScript.

În 2015, campiopnii naționali ai Cupei Businessului Creativ (CBC) au fost desemnați cei de la „Gourmand eye”. Olga Balan a reprezentat Republica Moldova la finala internațională din Danemarca. „Copenhaga a fost o provocare mare. Nu în fiecare zi ai ocazia să primești îndrumări de la nume mari precum Amy Cosper, editor-șef Entrepreneur.com sau Magnus Schieving, Lazy Town. Am cunoscut concurenți care colaborăm acum. Nu în zadar CBC este denumit Eurovisionul Industriilor Creative. Timp de 2 zile reprezentanți din 60 de state, de pe cele 7 continente se adună pentru a face schimb de experiență, a învăța lucruri noi, a lega prietenii/parteneriate”, ne-a comunicat Olga Balan.

Campionii au fost desemnați de un juriu, compus din antreprenori, reprezentanți ai Băncii Mondiale, Organizației pentru Dezvoltare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii, parteneri ai GALEI. „Evenimentul a fost unul inedit pentru țara noastră. Am avut parte de „lupte” strânse dintre concurenți motivați să câștige titlul de campioni creativi, spekeri inspiraționali atât de la noi, cât și din România, Polonia, am urmărit copii talentați din echipa „Vibe Art  Dance Studio”, ne-am delectat simțurile auditive cu vocea talentatei Sănduța Crețu, ne-au bucurat ochii fetele care au prezentat creațiile oferite de salonul „Cosânzeana”, am admirat picturile tânărului artist Iurii Palcov și am degustat produsele prezentate de concurenți. A fost o zi plină, dar cel mai important este că am reușit să demonstrăm că în Republica Moldova se dezvoltă antreprenoriatul creativ”, declara emoționată Olesea Fortuna, președinte GEN Moldova și inițiatoarea proiectului.

This slideshow requires JavaScript.

Mateusz Marmołowski, cofondatorul companiei „Professor Why” și campionul ediției internaționale a CBC  2014 a menționat importanța acestei competiții, dar și tendințele de dezvoltare a afacerilor la nivel mondial. „Din ce am observat investitorii sunt interesați de businessurile din domeniul educației, securității alimentare. Sunt aspecte ale vieții socieale care afectează mai multă lume. De aceea cred că Republica Moldova are șanse să se impună la finala internațională din Danemarca din acest an”, a menționat Mateusz Marmołowski.

Publicul din sală susține că prin organziarea GALEI, evenimentele antreprenoriale se ridică la un alt nivel. „Nu mi-am imaginat că este posibil de organziat la noi în țară un asemena eveniment. Uite că se poate. Mi-am încărcat bateriile cu energie pozitivă oferită cu generozitate de dansatori, am fost atentă la cuvintele de duh ale speakerilor și juriului, am avut emoții pentru concurenți”, a comunicat Angela Chelaru.

This slideshow requires JavaScript.

Gala Antreprenoriatului Creativ a fost organizată de Global Entrepreneurship Network Moldova cu susținerea Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova, compania StarNet, Şcoala Vinului/Wine School, Generator Hub, VIOSER Consulting SRL, Umbrela Studio, Junior Achievement Moldova, Fresh & Joy, Kingdom Paradigm, Smokehouse: BBQ, Beer, Community, Cosânzeana.

Partenerii media: UNIMEDIA, DIEZ.md, Realitatea TV, Realitatea.md, Bani.md, MBC, Ziarul Național.

 

Leave a Reply

