Speakeri GEW2015Moldova – Vineri, 20 noiembrie 2015

Vineri, 20 noiembrie 2015, a fost ziua totalurilor Săptămânii Globale a Antreprenoriatului (GEW2015Moldova), a trainingurilor, a oportunităților și emoțiilor pentru concurs. Speakerii au prezentat oportunitățile de dezvoltare a afacerilor, au vorbit despre tendințele online de marketing și au adus idei noi de networking.

Deschiderea Oficială: Înțelegerea Ecosistemului Antreprenorial a adus în discuție situația din Republica Moldova și observațiile care au fost pe parcursul unei săptămâni de lucru.

Despre „Get In The Ring” a vorbit campionul 2014 ediției regionale a concursului, Geta Rasciuc. Harri Tallin a explicat formatul „Cupei Antreprenoriatului Rural” și succesele înregistrate. „StartUp Weekend”, care în 2015 s-a desfășurat cam în aceeași perioadă cu GEW2015Moldova a fost reprezentat de Ionela Titirez.

Programul de SUPORT a adunat reprezentanții instituțiilor care susțin și promovează antrenoriatul la nivel local și internațional. Astfel, entități pentru USAID, CEP II, ODIMM, MIEPO au avut scena pentru a prezenta antreprenorilor opoturintățile de care pot beneficia și modalitățile de a le accesa. Constantin Donțu, Geta Rasciuc și Serge Zănoagă au explicat modalitățile de promovare a businessului în mediul online și nu doar, în cadrul prezentării programului de PROMOVARE.

Foto: Dima Iacovlev

Serge Zănoagă, Umbrela Studio

Este ușor și dificil, în același timp, să faci o promovarea ca la carte în ziua de astăzi. Este ușor, pentru că social media îți oferă o portiță spre consumatorul direct. Este dificil, pentru că în fluxul mare din informație, mesajul s-ar putea pierde sau rămâne fără atenție. În ajutor ne vin filmulețele video, care, dacă este să ne uitmă după ultimile update-uri ale Facebook, nu trec neobservate. De aceea este imperios necesar să concentrăm mesajul în maximul 10 secunde, cât își reține consumatorul atenția, pentru a spori interesul pentru mai departe.

Foto: Dima Iacovlev

Natalia Chelaru, Proiectul Ameliorarea Competitivității (PAC II) coordonator „Componenta de Grant”:

„Susținerea financiară oferită antreprenorilor va contribui la sporirea competitivității pentru IMM-urile care vor să exporte. IMM -urile din Moldova pot beneficia de granturi pentru servicii de îmbunătățire a competitivității produselor și accesarea noilor piețe de desfacere. Din bugetul total al proiectului, prin PAC II urmează a fi acordate finanțări nerambursabile pentru acoperirea a 50% din costul serviciilor, dar nu mai mult de 200 de mii de lei per beneficiar. Astfel, agenții economici își vor putea spori calitatea produselor și a serviciilor, lansa altele noi, optimiza procesele interne, îmbunătăți imaginea companiei, identifica clienți și piețe noi, dar și stabili parteneriate pe lanțurile valorice”.

Foto: Dima Iacovlev

Harri Talin, Team Lead and organiser of Estonia’s biggest startup competition Ajujaht.

Majoritatea afacerilor sunt orientate spre agricultură. Această ramură a economiei având și un mare potențial în Republica Moldova, datorită condițiilor climaterice și a solului. O altă latură este cea ICT, care în Estonia este în creștere. Aceeași tendință se observă și în Republica Moldova.

Foto: Dima Iacovlev

Ionela Titirez, StartUp Weekend

Ideea aducerii conceptului StartUp Weekend în Republica Moldova a fost pentru a sporicompetivitatea anumitor sectoare din Republica Moldova. Unul dintre aceste sectoare este ICT și scopul a fost de a de a dezvolta educația și antreprenoriatul în acest domeniu. Formatul Startup Weekend nu presupune ascultarea rapoartelor, doar o scurtă informare despre cum să-ți pregătești prezenetarea. Doar motoul său este No talk, all action!

Foto: Dima Iacovlev

Constantin Donțu, directorul agenției de marketing online, AdCenter

Antreprenorii din Republica Moldova știu că mediul online este foarte eficient pentru dezvoltarea businessului, dar mai puțini cunosc cum să-l utilizeze și cum să o facă într-o manieră cât mai inteligentă. Secretul marketingului online constă în utilizarea instrumentelor necesare. Dar înainte de toate, trebuie să existe statistici, de unde să se colecteze date privind publicul țintă, vârsta, genul, clasa socială.  Acestea pot oferi un indiciu foarte important ce ține de publicitate.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s