Viorica Rumleanschi: „Recomand inițierea în alfabetul finanțelor încă de pici”

11403312_914423008606326_7592309829251773501_n

Fondatoarea companiei „VIOSER Consulting” SRL, Viorica Rumleanschi este persoana care gestionează cifrele, le aranjează frumos în tabele și fluidizează activitatea firmelor pentru care prestează servicii de consultanță. Este o persoană organizată, punctuală și implicată în toate activitățile și oportunitățile pe care le face. GEN Moldova o prezintă pe Viorica Rumleanschi și compania „VIOSER Consulting” SRL, membru-fondator al Asociației noastre.

1.Prezentați-vă.

Sunt Viorica Rumleanschi, fondator al companiei „VIOSER Consulting” SRL și co-fondator GEN Moldova.

2. Descrieți activitatea companiei pe care o gestionați.

Prestăm servicii de consultanță, începând de la setarea companiei, înregistrarea, menținerea evidenței contabile și a resurselor umane, precum și salarizarea.

Prestăm un set întreg de servicii pentru a asigura comoditate clientului.

De asemenea, realizăm  permise de muncă și de ședere pentru străini, concepem Business Planuri sau Studii de Fezabilitate pentru cei care vor să înființeze o afacere în Republica Moldova. Deci, venim cu un set întreg de servicii pentru a asigura comoditate clientului.

12795417_693040294132679_8241833371018174400_n

3. Ce alte activități ai ?

Activitatea de bază companiei „VIOSER Consulting” SRL este prestarea serviciilor de menținere a evidenței contabile, care reprezintă 60% din volumul total al serviciilor prestate de compania noastră. Avem drept scop să ne dezvoltăm semnificativ și pe celelalte segmente.

În același timp, sunt fondator și director Financiar al GEN Moldova și mă implic direct în susținerea și promovarea antreprenoriatului în Republica Moldova, prin traininguri, menținerea contabilității și alte activități.

 

4. Date de contact.

  • LOGO:

vioser

  • Adresa: Chişinău, str. Mitropolit Varlaam 65, etaj 4, oficiu 436

11219389_430568900486895_5452642425520747247_n

5. Cum contribuie educația financiară la dezvoltarea antreprenorului?

Consider că este important ca educația financiară să fie inițiată, promovată și, de ce nu, învățată încă de la grădiniță, din primii pași pe care îi fac copii spre lumea „a vrea și a primi”. Cu toții am fost direcționați pe o singură cale, cea de a deveni angajați buni și de a avea un job pe măsură. Dar de puține ori ni s-a spus că trebuie să muncim, să învățăm ca să ajungem să deschidem o afacere profitabilă, să fim proprii noștri șefi.

O bună formare a personalității în domeniul financiar asigură antreprenorului atât o creștere de profit, cât și una  profesională.

Este important să cunoști această materie teoretică care ni se predă ani de zile. Din punct de vedere empiric, educația financiară este, cu precădere, indispensabilă în dezvoltarea antreprenorului. Educația financiară nu înseamnă doar a avea o companie și a fi om de afaceri, aceasta presupune ca antreprenorul să aibă abilități practice de gândire și conștientizare a realității economice. O bună formare a personalității în domeniul financiar asigură antreprenorului atât o creștere de profit, cât și una  profesională.

12933059_712265375543504_8590360494049940286_n

6. Care sunt modalitățile și posibilitățile de a rămâne continuu informat despre schimbările fiscale și inovațiile în managementul financiar?

Cele mai accesibile modalități de a fi informat despre schimbările  din domeniul fiscal și contabili sunt: folosirea revistelor de profil contabil, Monitorul Fiscal, Monitorul Oficial și Legislația Republicii Moldova. De asemenea, recomand apelarea gratuită a „Centrului Unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat”.

Un antreprenor mereu informat, este o persoană conectată direct cu realitatea, care participă la traininguri, ședințe de profil, workshopuri și care este în pas cu schimbările ce au loc în domeniul fiscal și contabil.

11041297_10152604548414229_2235078287348251974_n

7. Care sunt calitățile necesare unui potențial angajat VIOSER Consulting SRL?

Pentru mine profesionalismul angajatului contează la fel de mult ca și personalitatea lui. Angajații „VIOSER Consulting” SRL sunt imaginea companiei și aceștia trebuie să fie de calitate. Primul interviu, de regulă, este la o cafea, pentru a diminua stresul de comunicare și a trece de bariera angajator-angajat. Ulterior urmează testele de specialitate și personalitate.

8. Ce este important să cunoască antreprenorii despre contabilitate?

Pentru orice antreprenor este imperios necesar să știe bazele contabilității, să facă niște cursuri de management financiar pentru începători. Un antreprenor aspiră la profitabilitate, rentabilitate și obținerea unor rezultate bune, dar toate acestea depind de anumiți indicatori și calcule. Și, dacă nu știe cum să facă calculele corect, atunci nu are capacități să influențeze aceste rezultate într-o direcție  pozitivă.

Cunoștințele de bază în contabilitate asigură antreprenorului posibilitatea de verificare a viridicității  rezultatelor și indicatorilor financiari, precum și factorii care au influențat valoarea acestora

Antreprenorul are nevoie să posede termeni precum  debit/credit, cum se reflectă cheltuielile în companie, cum apar veniturile, în ce caz se aplică unele rate la impozitare și alte date ce țin de gestionarea companiei. Cunoștințele de bază în contabilitate asigură antreprenorului posibilitatea de verificare a viridicității  rezultatelor și indicatorilor financiari, precum și factorii care au influențat valoarea acestora. Totuși, este necesar ca antreprenorul să filtreze informația parvenită din Departamentul Economico-Financiar.

13125009_562035937290166_4649866455064903529_n

9. Cum contribuie „VIOSER Consulting” SRL la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din Republica Moldova?

Obiectivul companiei noastre este de a presta servicii de calitate. Atât timp cât suntem perseverenți în a face totul corect, a ne conduce de legislație și a fi informați, dăm tonul acestei mișcări antreprenoriale spre un avânt pozitiv. Vrem foarte mult să investim în oamenii noștri, care ulterior o să presteze aceste servicii. Oamenii de calitate fac și lucru de calitate.

Pe viitor ne propunem să realizăm seminare în domeniul contabilității, atât pentru contabili, cât și pentru a încuraja studenții de la Facultățile de Finanțe și Contabilitate să activeze în domeniul dat.

10. Call to action!

Contractați doar servicii de calitate, pentru că aceasta vă asigură concentrare deplină pe activitatea companiei dumneavoastră.

Nu ezitați! Acționați! Fiți informați! Spargeți barierele! În orice moment, un angajat poate deveni un angajator de succes!

13119071_723928237710551_7249903715570589957_n

 

Pentru GEN Moldova, Victoria Hîncu, stagiar

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s