Ambasador GEW-Viorica Cerbusca: Generozitatea în afaceri o privesc ca responsabilitate socială

Comunicabilă și creativă, Viorica Cerbușca știe cum să provoace mediul antreprenorial să fie cât mai deschis și eficace. Astfel, îi revine rolul de Ambasador GEW Sustainabilty pentru ziua de Vineri, 18 noiembrie, dedicată Ecosistemelor Antreprenoriale Sustenabile.

– Prezintă-te așa cum ai dori să te cunoască lumea!

Sunt Viorica Cerbușca, cea care inspir antreprenoriat comunităților sociale. Anul acesta voi deține funcția de Ambasador GEW2016 pentru Sustenabilitatea în afaceri.

– Cum ai caracteriza experiența ta în calitate de ambasador GEW2015?

Anul trecut am fost ambasador pentru ziua Antreprenoriatului Tinerilor și a fost o plăcere deosebită să interacționez cu elevii din clasele primare, gimnaziale și cele liceale și să le explic semnificația și valorile antreprenoriatului. Am avut o plăcere enormă să fiu organizatoarea sau intermediarul la concursul DECA Idea Challange în cadrul căruia Republica Moldova a devenit premiantă. Fiecare zi a fost înteresantă pentru că am discutat despre investiții, eu fiind specializată inclusiv în  facilitarea accesului la finanțare pentru întreprinderi și mi-a făcut plăcere să vorbesc despre countfunding. De asemenea, am organizat târgul micilor antreprenori, unde copii au creat produse handmade pe care le-au vândut participanților de la GEW , creând astfel o platformă prin care tinerii au adunat niște bănuți și ulterior  i-au investit în alte materiale pe care le-au folosit pentru creațiile lor de viitor. În acest fel noi am învățat copii că, pe de o parte munca este apreciată, iar pe de alta i-am învățat că banii primiți trebuie să-i investești ca să se multiplice.

– Ce așteptări ai de la GEW2016?

Îmi doresc ca anul acesta să participe un număr cât mai mare de antreprenori, să fie implicate cât mai multe comunități și din afara Chișinăului. Vreau ca subiectul de antreprenoriat să ajungă în fiecare casă și fiecare persoană să cunoască ce este antreprenoriatul, iar părinții să înțeleagă importanța educației financiare la copii și că trebuie să investească în aceasta.

– Ce îți propui să realizezi în calitate de ambasador al sustenabilității în afaceri?

Vreau ca fiecare antreprenor să înțeleagă că afacerea sa poate să se dezvolte și să devină diferită, doar prin adoptarea unui model de business propriu, iar eu cred cu fermitate că astăzi poți fi diferit, doar dacă ești generos. Generozitatea în afaceri eu o privesc ca responsabilitate socială.

– Cu ce vor pleca participanții de la săptămâna globală de anul acesta?

Pe parcursul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului voi promova principiile de responsabilitate socială, determinând cât mai multe întreprinderi să înțeleagă cât de important este să implementezi aceste principii în întreprinderi, la ei acasă.

Leave a Reply

