GEW2016Moldova – Vineri 18 noiembrie – Scale Up Huddle

Ultima zi a Săptămânii Globale a Antreprenoriatului – GEW2016Moldova a fost dedicată externalizării afacerilor și sporirii eficienței acestora. Cea care a identificat pentru antreprenori portițele de ieșire și de dezvoltare pe piețele din afara granițelor Republicii Moldova este Alexandra Șian, Ambasadoare GEW Scale Up.

Vineri, 18 noiembrie, au oferit indicii despre „Cum să dezvolți afacerea la nivel global?”, în cadrul „GEW Scale Up Huddle”, Andrey Aydov, fondator „QSystems” și Vitalie Eșanu, fondator „Privesc.Eu”.

15086303_912183712249746_1101736871_n

„Speakerii de astăzi sunt persoane cu o experiență vastă în spate. Aceștia vor avea la dispoziție câte șase minute pentru a prezenta afacerea și modalitățile de scalare a acesteia. Ulterior vom trece la runda întrebări-răspunsuri. O componentă a Huddle-ului este  feedbackul din partea experților. De această dată voi , publicul veți fi experții care veți aprecia modelul de scalabilitate ales și veți avea ocazia să oferiți întrebări celor doi invitați ai serii”, explică Alexandra Șian, moderatoarea serii.

15139254_912183615583089_1817000530_n

O trecere în revistă despre evenimentele GEW2016Moldova a făcut președinta GEN Moldova, Olesea Fortuna. „Cea de-a patra ediție a SĂPTĂMÂNII a fost una plină de activități despre și pentru antreprenori. Până astăzi au fost organizate mese rotunde, lansări festive, traininguri și workshopuri, seri de pitch cu principalii jucători în domeniul investițional din Republica Moldova, ateliere experimentale, prezentări ale ideilor de afacere în cadrul DECA Idea Challenge. Subiectele propuse de GEN Global pentru GEW2016 au fost: Orașe Antreprenoriale, Antreprenoriatul Feminin, Investițiile, Cercetare și Dezvoltare, Antreprenoriatul pentru TINEri și Externalizarea Afacerilor. Ultima componentă va fi abordată în această seară, în cadrul Huddle-ului”, spune Fortuna.

15151397_1234849976575263_1704866524_n

Ambii speakeri au menționat că au lansat afacerea în perioada grea a vieții. „Am lansat Privesc.eu ca un blog și am fost primii care făceam transmisiuni live. Timp ce cei șapte de ani de activitate au fost facute 21.000 de live-uri si au mai multa informatie decat toate televiziunile din Republica Moldova. Dar acum câțiva ani ne-am orientat spre piața din România. Puterea de cumpărare este mai mare, spre deosebire de consumatorii de acasă. De aceea lucrăm cu abonamente lunare, ceea ce nu prea a mers în Republica Moldova”, opinează Eșanu.

15045829_1234860236574237_66792049_n

„QSystems” a fost fondat de Andrey Aydov acum 15 ani, atunci când a ramăs în stradă. „Am început să oferim servicii pentru băncile din Republica Moldova. Ca orice companie cu ambiții mari, au încercat să iasă pe piața din Ucraina, Kazahstan sau Federatia Rusă. Dar nimeni nu se aștepta să vină cineva din Republica Moldova cu idei inovative. Atunci s-au orientat spre alte piețile din Uniunea Europeană, preponderent, pe cea din Marea Britanie”, comunică Aydov.

15128514_1234848386575422_1013007908_n

Speakerii au menționat că persoanele interesate de externalizarea afacerii trebuie să se pregătească temeinic, să fie insistenți și să cunoască bine regiunea sau țara în care vor să se extindă. „Avantajul afacerilor din IT este faptul că tehnica înlocuiește munca depusă de om. Noi ocazional mai suntem în căutare de cameramani, dar care nu stau în oficiu. Ei vin dimineața, iau camera și toată ziua sunt la evenimente. Noi am exclus, pe cât de mult posibil, factorul uman din afacerea”, susține Vitalie Eșanu.

15151016_1234848309908763_667942584_n

„Dacă nu reușești să intri pe o piață, întoarce privirea în altă parte și vei descoperi alta. Lumea e mare și este loc pentru fiecare”, adaugă Aydov.

Partenerii evenimentului au fost USAID Moldova, prin componenta Proiectului de Competivitate și Academia de Studii Economice din Moldova.

 

Primul HUDDLE-ul a fost organizat de ZIPhouse, în parteneriat cu GEN Moldova și cu susținerea Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova.

INFO:

HUDDLE-ul reprezintă o oportunitate experimentală de a învăța. Evenimentul are un concept unic, dezvoltate de Fundația Kauffman:

  • Se cunoaște mai bine unii pe alții – fiecare participant va avea 30 de secunde pentru prezentarea proprie.
  • A beneficia de suportul experților locali și internaționali – persoanele cu afaceri dezvoltate vor beneficia de șase (6) minute pentru a face un pitch audienței,
  • Sesiunea de Feedback  – fiecare va avea participant va avea 10 minute la dispoziție pentru întrebări-răspunsuri și feedback.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s