Gimnastica minții sau cum să-ți antreprenezi creierul ca să se concentreze pe scopurile propuse

Moment de inspirație și motivație de la Benjamin P. Hardy, care își face doctoratul pe Psihologie industrială și organizațională, în cadrul Universității Clemson, din Statele Unite ale Americii și, de asemenea, este autorul a trei cărți.

În aprilie 2015 mi-am stabilit scopul de a deveni scriitor bun, pe care lumea să-l citească. Eram entuziasmat să aflu care este drumul de la scrierea la publicarea unei cărți. La acel moment abia mi-am deschis site-ul și aveam zero cititori.

Am decis că agenții literati vor fi cea mai bună sursă de sfaturi. La urma urmei, ei cunosc industria cap-coadă, cel puțin așa credeam. După ce am vizitat 5-10 agenți, am înțeles că trebuie să caut răspunsuri la întrebările mele în altă parte.

Mi-a rămas în minte o conversație anume.

Ca să atragă atenția agenților, scriitori trebuie să aibă un număr suficient de cititori (pe un blog, site, de exemplu). I-am spus unuia dintre agenți că scopul meu este să să am 5.000 de abonați la blogul meu până la finele lui 2015. „Nu este posibil. Acest lucru ia timp. Prima carte va fi publicată în 3-5 ani. Aceasta e realitatea”, a fost răspunsul.

„A cui realitate?”, m-am întrebat, în timp ce încheiam discuția.

Niciodată nu cere sfat de la…

„Niciodată nu cereți sfatul de la persoana cu care nu ați vrea să vă schimbați cu rolurile”, scrie Darren Hardy în cartea sa „The Compound Effect”

Pe cine urmezi determină unde vrei să ajungi în viață. Dacă persoana pe care o urmezi nu crește, nici tu nu te dezvolți, pentru că rezultatele tale sunt reflecția rezultatelor liderului tău.

Reflectând la cuvintele lui Darren Hardy, am înțeles că eu nu căutam răspunsuri la persoanele potrivite. Aveam nevoie să contactez oamenii care au au intrat în apele în care doream să intru și eu. Oricine poate veni cu o teorie vagă (confuză). Ne petrecem întreaga viață învățând de la persoane care rar au pășit pe aceste cărări. Așa cum George Bernard Shaw spunea în „Maxims for Revolutionists: „Cel care poate, face, cel care nu poate – învață”. În mod similar, există o sumedenie de conținut care apare zilnic pe paginile cărților publicate de persoane care nu urmează virtuțiile pe care le predică.

De ce este important să cunoști ce îți dorești cu adevărat?

„Este o ironie fundamentală a vieții multor persoane. Aceștia nu cunosc ce vor cu adevărat să facă în viața lor. Cu toate acestea, sunt foarte activi”, scria  Ryan Holiday.

Majoritatea copiilor se duc la colegiu, fără a avea cel mai mic indiciu de ce sunt acolo. Ei plutesc de-a lungul anilor, așteptând ca cineva să le spună ce să facă mai departe. Ei nu s-au gândit suficient cum ar arăta viața lor ideală. Cum ar putea să facă diferența dintre un sfat bun și unul nociv.

Pe de altă parte, oamenii care știu ce vor să facă în viața lor, văd lumea diferit. Toți oamenii contribuie, în mod selectiv, la lucruri care îi interesează sau îi excită. De exemplu, atunci când cumperi o mașină nouă, începi să observi acealași model peste tot. Cum se întâmplă aceasta?

Creierul nostru filtrează, în mod constant, o cantitate imensă de senzori care îl pătrund: sunete, mirosuri, imagini și altele. Majoritatea acestei informații trece neobservată pe lângă noi. Atenția noastră este concentrată spre ceea ce ne pasă. Astfel, unii oamenii observă numai lucrurile rele, în timp ce alții văd ceva bun în orice. Atunci când decizi ce vrei să faci, este ca și cum ai cumpăra o mașină nouă. Începi să observi informația – mai ales cea care apare în lenta ta de știri.

Lucrurile magice care se întâmplă în momentul în care atragi atenția

„Cum poți să-ți transformi planul de 10 ani, în 6 luni?” – Peter Thiel

Oriunde nu ai dori să ajungi, vei avea de parcurs un drum lung și convențional. Sunt și căi mai scurte, cu abordări mai puțin convenționale. Parcursul tradițional este rezultatul lipsei de atenție la ceea ce te interesează. Este atunci când lași alte persoane să traseze direcția și să limiteze viteza de dezvoltare.

Oricum, odată ce înțelegi ce vrei, acel ceva îți captează toată atenția, vei găsi soluții ușoare și simple la întrebările tale. Ceea ce ar lua 10 ani de dezvoltare, în mod tradițional, poate lua câteva luni, atunci când ai acces la informația și relațiile necesare.

„Atunci când studentul este pregătit, profesorul va apărea în viața lui” – Mabel Collins

Când am decis că vreau să devin scriitor, sfaturile din partea agenților nu m-au ajutat pe mine. Am fost deschis la îndrumările persoanelor care au ajuns acolo unde vreau să ajung. Viziunea mea a fost mai mare ca recomandările pe care le primeam.

În mai 2015, am descoperit un curs online despre guest blogging (blogging pentru unele redacții). S-ar putea să fi ajuns în lenta mea de știri ca urmare a căutărilor anterioare. Am achitat 197 de dolari și am trecut cursul, peste două săptămâni mai multe articole de ale mele erau publicate pe alte bloguri.

În aceeași perioadă, am ascultat emisiunea în care Tim Ferris spunea că „Un singur post pe blog poate să schimbe întreaga traiectorie a carierei tale”. Așa a fost pentru el. Un articol pe care l-a publicat pe blog a generat un trafic impresionant, care a dus la publicarea cărții „The 4-Hour Workweek”. Valul de trafic a dus la apariția cărții, iar restul e istorie.

Atunci când mintea ta prinde o idee, fă tot ce-ți stă în putere ca să o realizezi. Ideea că „Un post pe blog îți poate schimba cariera”, a rămas întipărită în subconștientul meu. Inconștient, am mișcat această idee în realitatea conștientă. În acea perioadă am scris un articol care mi-a schimbat cariera. Ca să citez pe William James, părintele psihologiei americane, „Ce ne impresionează în subconștient este exprimat spre exterior”.

Astfel, la două luni după ce am avut discuția cu agentul care mi-a spus că va dura 3-5 ani ca să am un număr substanțial de cititori, am ajuns acolo unde mi-am dorit. Personal, nu cred că este în totalitate meritul meu. În perioada de scepticism și îndoială, încrederea de copil te poate seta pe termen lung. Înainte de fiecare articol scris de mine (și eu continui să scriu), mă rog pentru ca să reușesc să aduc un produs care va fi mai presus de propria mea capacitate și vizualizez cum rodul muncii mele ajunge la persoanele care au cu adevărat nevoie.

Napoleon Hill spune “Orice mintea concepe și crezi în el, poate fi realizat”.

Doar pentru că alte persoane nu au încredere nu înseamnă că nu ar trebui să nu ai și tu.  Iarăși, sfaturile pe care le urmezi și persoanele contrează. Ești influențat de acestea, subconștient și acest fapt ajunge la inima ta. Sunt persoane în lumea acesta care sunt incredibil de buni în ceea ce fac. Dacă îți dorești cu adevărat să obții rezultate, găsește aceste persoane și începe să gândești ca ele. Vei fi uimit cât de repede viața ta se va schimba.

Ai putea crea ceva ce poate să schimbe întreaga traiectorie a carierei tale. Un exemplu în acest sens este Zdravko Cvijetic, care a scris recent un articol ce i-a adus de la 900 la 103,000 de email subscriberi în mai puțin de o lună.

Câte persoane i-ar fi spus că acesta este posibil?

Absurd.

Mintea ta și dorințele tale pot determina cât de sus vrei să ajungi. Ca să citez pe Peter Diamandis, fondator „XPRIZE” și autorul „Abundance” și „BOLD”, „Provocarea este că ideea pe care o ai cu o zi înainte de a implementa, este o idee nebună. Și ideile nebune sunt riscant de a le încerca”.

În loc de concluzii

Atunci când știi ce dorești cu adevărat, observi oportunitățile pe care mai multe persoane nu le văd. De asemenea, ai curajul să profiți de aceste oportunități, fără a le amâna pentru ziua de mâine.

Curajul nu doar implică să răspunzi DA la orice oportunitate, dar, de asemenea, să spui NU. Cum să refuzi unele oportunități, dacă nu cunoști ce vrei să faci? Nu poți. Ca majoritatea persoanelor, vei fi sedus de cele mai bune oferte care apar.

Însă, dacă știi ce vrei de la viață, vei alege să treci alături de ofertele generoase, pentru că, în ultimă instanță, apar doar pentru a te distrage de la viziunile tale. Așa cum Jim Collins scria în „Good to Great”, Oportunitatea care apare odată în viață (‘once-in-a-lifetime opportunity’) este irelevantă dacă este oportunitatea greșită”.

„Oportunitățile care apar odată în viață” apar în fiecare zi. Dar ocaziile potrivite vouă apar doar atunci când decizi ce vrei pentru tine și le alegi selectiv. Până să-ți dai seama, vei fi înconjurat de o rețea pe care o vei îndrăgi, de mentori care îți vor proiecta calea cea mai rapidă spre succes.

Ralph Waldo Emerson odată spunea, „Atunci când decizi ceva, universul conspiră să se îndeplinească”. Acest citat este adevărat. Odată ce-ți dai seama ce-ți dorești, vei înceta să mai iei sfaturi de la oricine. Vei începe să filtrezi zgomotul care bruiază calea ta.

Eventual poți să-ți antreprenezi creierul să secanalizeze doar pe ceea ce dorești tu. Restul rămâne în afară și este uitat de subconștientul tău.

Decide TU ce vrei sau altcineva va decide pentru tine.

Tu ești designerul propriului destin. Cum va arăta acesta?

 

Leave a Reply

