Cupa Businessului Creativ – Prima competiție a industriilor creative din Republica Moldova

18198640_10155361746219445_7068494662911474457_n

„EduJoc va reprezenta Republica Moldova la finala globală a concursului Cupa Businessului Creativ din Danemarca” – scria mass media din Republica Moldova pe 29 iulie 2014, după Conferința de presă de anunțare a primilor campioni naționali a competiției. Cinci finaliști: Softexpert, Bray’s, Vintage, EduJoc și Dulce Plai s-au conectat la rețeaua internațională CBC Connect, care conține training-uri și networking online, webinnare, match-makinguri cu investitorii ș.a.

cbc2014

Lansat în mai 2014, Eurovisionul industriilor creative – CBC a pășit cu dreptul. Peste 30 de start-upuri au completat formularul de participare, juriul având sarcină de a selecta doar 10 semifinaliști  care au beneficiat de un training de pregătire pentru prezentarea finală. În calitate de traineri au fost Matt Rutter, Larisa Glover și Barbara Jue – la acea perioadă voluntari Corpul Păcii, dar și de către specialiști locali, cum ar fi Olesea Fortuna, președinte GEN Moldova și Gleb Coca, economist.

cbc

„Deși s-a desfășurat pentru prima dată în Republica Moldova, concursul s-a bucurat de atenția antreprenorilor, care au participat în număr mare cu idei interesante și unice. Prin organizarea competiției, GEN Moldova își propune să susțină și să încurajeze antreprenoriatul creativ autohton, pentru a identifica ideile de afaceri replicabile la nivel internațional. Antreprenorii urmează să-și crească capacitatea de a întemeia sau dezvolta cu succes o companie bazată pe competenţe creative și inovații”, spune Olesea Fortuna.

20140726_145610

Cupa Businessului Creativ a luat naștere în anul 2010 în Danemarca, ca un concurs dedicat comunității naționale, iar în 2012 a invitat câștigătorii naționali din toate țările care au dorit să se alăture proiectului. În anul 2013, numărul țărilor participante a fost de aproape 40. În 2017, numărul statelor participante la finala internațională a ajuns la 62.

20140726_104138

În acest an, GEN Moldova va organiza cea de-a patra ediție a competiției care adună și premiază ideile creative de afacere, atât la nivel național, cât și global.

3

Partenerii primei ediții a CBC Moldova au fost Agenției de Stat pentru Proprietate Intelectuală a Republicii Moldova, Business Training Language Center și a Universității Perspectiva – INT.

A reușit să capteze și să transmită atmosfera și toate etapele CBC Moldova, Ana Sîrbu, camerawomen 🙂 și producător.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s